Home / Exclusive / Seorang Pakcik Tua Ditemukan Sudah Tidak Berd4ya Dan Lem4h selepas 4 hari terper4ngkap dalam lumpur. Mereka sangkakan dia sudah ti4da…

Seorang Pakcik Tua Ditemukan Sudah Tidak Berd4ya Dan Lem4h selepas 4 hari terper4ngkap dalam lumpur. Mereka sangkakan dia sudah ti4da…

Seorang warga emas berusia 60-an ditemui tenggelam dalam lumpur di sebuah longkang selama empat hari sebelum diselamatkan oleh sepasang suami isteri di Padang Jawa, Shah Alam. Wanita yang juga peniaga gerai makanan, Rusma Samsudin mengetahui akan perkara itu sebaik dimaklumkan oleh anak jirannya.

Menurut Rusma, dia terus memberitahu hal itu kepada suaminya serta 2 orang pekerja untuk memeriksa longkang tersebut yang terletak di berdekatan dengan rumahnya.

“Kami ingat pakcik itu sudah ‘ti4da’. Dia kelihatan sangat lem4h dan hampir keseluruhan badannya disaluti lumpur. Kami cuba untuk bercakap namun dia tidak berdaya untuk mengeluarkan suara…”

Tambahnya, dia dan suami bersama pekerjanya mengangkat pakcik tua berkenaan keluar dari longkang tersebut dan membawanya pulang ke rumah mereka untuk dibersihkan. Mereka juga memberikan pakcik malang tersebut makanan dan minuman sebelum menghubungi Ambulans.

Selepas dia makan, dia kemudiannya mula bersuara namun tidak berapa jelas. Di memaklumkan sudah empat hari berada dalam longkang tersebut dan cuba menjerit meminta pertolongan namun tidak didengari.

“ Saya cuba bertanyakan kepada jiran-jiran jika ada sesiapa yang mengenali pakcik ini, namun tiada siapa yang tahu.”

“Pakcik memaklumkan kepada kami yang dia tidak berkahwin dan tidak mempunyai keluarga lain “ kata Rusma lagi.

Menjengah ke ruamgan komen, rata-rata netizen berterima kasih kepada pasangan itu kerana menyelamatkan pakcik yang mal4ng itu.

Sumber : kisahdunia

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.