Home / Terkini / [VIDEO] S4yu dan Pilu! Jas4d kanak-kanak yang tertimbvs dijumpai bersama dengan Beg Berisi Mainan & Anak Patvng

[VIDEO] S4yu dan Pilu! Jas4d kanak-kanak yang tertimbvs dijumpai bersama dengan Beg Berisi Mainan & Anak Patvng

Sayu dan pilu apabila j4sad kanak-kanak yang dijumpai tertimbvs oleh anggota penyelamat dipercayai sempat membawa beg berisi mainan dan anak patung miliknya semasa kejadian b4njir lumpur yang melanda sebuah inap desa di Bentong Pahang.

Sebuah video daripada Buletin Utama TV3 yang memaparkan mi.si mencari dan menyelamat m.angsa-m.angsa ba.njir telah tular malam tadi di laman sosial. Mi.si tersebut dipercayai telah dijalankan di kawasan Bentong, Pahang.

Dikatakan sebelum ini, ketika kejadian b.anjir lumpur menimpa sebuah inap desa di kawasan tersebut, seorang kanak-kanak berusia 6 tahun dan sepasang suami isteri dilaporkan gagal ditemui.

Namun, setakat ini hanya dua ja.sad sahaja telah ditemukan iaitu melibatkan seorang wanita dan seorang kanak-kanak lelaki. Pihak penyelamat masih lagi giat mencari seorang individu yang dikhuatiri telah dibawa arus kepala air.

Oleh hal yang demikian, menerusi siaran Buletin Utama tersebut, seorang wartawan telah berkesempatan untuk menyertai pasukan m.isi mencari dan menyelamat (SAR) di lokasi kejadian tersebut.

Dia juga ada menunjukkan lokasi dua jasad sebelumnya ditemui iaitu di bawah timbunan kayu kesan akibat banjir tersebut. Dikatakan, dua ja.sad tersebut telah dihanyutkan sejauh 200m dan 800m dari kawasan inap desa berkenaan.

Beg berisi mainan & anak patung dijumpai…

Ketika proses penggalian sisa kayu di tepi lebuh raya dijalankan, mereka dikejutkan dengan penemuan sebuah beg yang dipercayai milik seorang kanak-kanak. Wartawan itu sendiri ketika membuat liputan berkenaan akui bahawa penemuan tersebut sangat memilukan. Hal ini kerana, isinya penuh dengan mainan dan anak patung. Namun, sehingga kini pemilik beg tersebut masih belum dikenal pasti.

Bukan sahaja wartawan itu, ramai penonton yang telah melihat video tersebut turut berd.uka mengenangkan detik pemergian kanak-kanak seusia itu.

Semoga m.isi mencari dan menyelamat m.angsa-ma.ngsa b.anjir seluruh Semenanjung Malaysia dipermudahkan…

Sumber: Buletin Utama TV3 dan Twitter via lm

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Kasihnya ‘abah’ anggap macam anak sendiri, buat ramai sebak…

Tular di media sosial sebuah video pendek yang menyaksikan seorang warga emas masuk ke padang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.