Home / Islamik / Bentuk awan seakan individu sedang berdoa raih perhatian netizen… Subhanallah

Bentuk awan seakan individu sedang berdoa raih perhatian netizen… Subhanallah

Foto Awan Senja Seakan Individu Berdoa Di Johor Tular, Raih Perhatian Warga Maya. Berita ini dokongsikan melalui laman facebook sinarplus yang lalu. bentuk awan yang terbentuk begitu menarik sekali.

FENOMENA awan membentuk objek tidak asing lagi. Ternyata ia bukan mitos semata-mata.

Perkongsian seorang pengguna Facebook di laman sosial Facebook Parit Raja ini meraih perhatian ramai.

Tiga keping foto menunjukkan awan senja seakan individu memakai serban sedang berdoa dikatakan dilihat selepas solat Maghrib.

Difahamkan, lelaki yang merakamkan foto itu tiba lewat di masjid ketika itu untuk menunaikan solat Maghrib.

Justeru dia telah terlepas solat berjemaah dan telah menunaikan solat di bahagian luar masjid.

Selesai menunaikan ibadah berkenaan, dia terpandang sesuatu yang menakjubkan di dada langit.

“Selesai solat Maghrib, saya terpandang awan senja.

“Alhamdulilah rezeki saya ketika itu ALLAH berikan saya rezeki yang tak disangka-sangka, bentuk awan senja tu sama seperti seseorang memakai serban dan sedang berdoa. Subhanallah,” titipnya.

Pengguna Facebook lain turut berpendapat pembentukan awan itu menyerupai seorang lagi lelaki yang sedang berdoa ketika itu.

Bagaimanapun, pemuda itu tidak sempat menunjukkan foto yang dirakamkan olehnya.

“Ingat selepas selesai berzikir tu saya nak tunjuk gambar ni pada pakcik itu tetapi dia sudah beransur pulang,” katanya.

Warga maya menganggap peristiwa tersebut adalah bukti kekuasaan ALLAH dan ia amat menginsafkan.

– “Bentuk awan dengan pakcik itu sama. Subhanallah, Allahuakhbar.”

– “Harap pakcik itu dapat tengok gambar ni. Indah betul gambarnya.”

– “MasyaALLAH, sungguh menginsafkan.”

KEJADIAN 26 OBJEK DI LANGIT 1992

Terdahulu, pada tahun 11 Oktober 1992 sekumpulan 200 pelajar sebuah sekolah agama di Klang, Selangor; mendakwa melihat 26 objek aneh yang secara tiba-tiba muncul di langit pada waktu tengah malam.

Kejadian itu menggemparkan negara dan menjadi tajuk utama akhbar-akhbar. Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada sidang media mengumumkan bahawa dakwaan kemunculan 26 objek aneh di langit seperti disaksikan 200 pelajar dan beberapa guru itu adalah sahih dan bukannya rekaan.

Objek di langit itu juga dikatakan berupa amaran daripada Tuhan supaya umat Islam kembali mengamalkan ajaran agama yang sebelum ini semakin diabaikan sebahagian penduduk negara ini.

Sumber: Facebook Orang Kota – Tinggi via sinarplus

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pengakhiran yang baik apabila beliau meningg4l dunia semasa sedang mengerjakan Solat As4r… Salam takziah Al Fatihah

Perkongsian sebuah kisah pengakhiran yang baik buat seorang wanita apabila dijemput oleh Yang Maha Pencipta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.