Home / Islamik / Gambar menunjukkan Seorang Lelaki Dengan Berlatar Belakang Awan Mirip Kalimah ‘Allah’ di Puncak Gunung Merbabu, pernah viral satu ketika dulu… Subhanallah…

Gambar menunjukkan Seorang Lelaki Dengan Berlatar Belakang Awan Mirip Kalimah ‘Allah’ di Puncak Gunung Merbabu, pernah viral satu ketika dulu… Subhanallah…

Gambar Yang Pernah Viral Seorang Lelaki Dengan Berlatar Belakang Awan Mirip Kalimah ‘Allah’ di Puncak Gunung Merbabu,Subhanallah.

Sebuah foto seorang pendaki dengan pemandangan awan berbentu mirip lafaz ‘Allah’ beredar di media sosial. Pria ini tak percaya pemandangan menakjubkan yang dilihatnya hanya sebuah kebetulan. Dalam foto itu memperlihatkan seorang pria mengenakan jaket tebal warna merah. Pria ini tampak percaya diri dengan topi dan kaca mata hitam.

Pria yang diketahui sebagai pemilik akiun Instagram @Prendam_tio itu rupanya sedang mengabadikan pemandangan langka. Ketika menaiki Gunung Merbabu, dirinya melihat awan berbentuk lafaz ‘Allah’. Tanpa ragu Tio mengambil kamera, mengabadikan momen, dan membagikannya ke media sosial.

“Entah menurut kalian itu menyerupai gambar apa ? Mungkin itu hanya kebetulan ?” Mahabesar allah,” tulis keterangan foto yang diambil di Sabana 1, Gunung Merbabu, Jawa Tengah.

Hingga berita ini ditulis, kebenaran dari foto ini masih belum diketahui. Kendati demikian, foto itu berhasil mencuri perhatian netter di dunia maya. Netizen mengungkapkan kesan mereka melihat pemandangan tersebut.

Sumber:viralkan saja via majalah-harian.com via Kongsisibomonicko

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.