Home / Terkini / Wanita k0ma yang dipuk0l su4mi, mengeluarkan air mata dapat riba anak sendiri walau masih belum sed4r

Wanita k0ma yang dipuk0l su4mi, mengeluarkan air mata dapat riba anak sendiri walau masih belum sed4r

Walau dirinya masih dalam keadaan k0ma dan tak sed4rkan diri, Jahidah men4ngis dapat riba anak sendiri buat kali pertama selepas bayi itu dilahirkan. Semoga anak ini menjadi kekuatan untuk dirinya agar sedar dan kembali pulih seperti biasa. Amin Ya Rabbal Alamin.

SEREMBAN – Wanita mangs4 kegan4san rumah tangga, Jahidah Nordin akhirnya dapat ‘bersatu’ dengan bayi lelakinya yang dilahirkan pada November lalu selepas dibenarkan keluar h0spital kelmarin.

Bagaimanapun adiknya, Fa­za­riah, 38, berkata, keadaan ka­kaknya masih tidak berubah ia­itu tiada sebarang tindak balas seperti sebelum ini.

“Ya, kakak dah keluar h0spital semalam (kelmarin) tetapi masih kena pantau sebab luka pemb3dahan sebelum ini,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Sementara itu, seorang lagi adiknya, Fauziah, 40, turut ber­kongsi satu video di media sosial TikTok @ziahzara5 dan Facebook yang sebak melihat Jahidah dapat bersatu dengan anaknya.

“Bila letak Nufail kat riba ibu dia… hati sendiri sebak nampak kakak meng4lir air mata… dia tak mampu nak peluk, nak cakap… Nufail elok je senyap.

“Sebak. Saya sendiri tak boleh tahan mengalir air mata lihat baby dan ibu. Terima kasih doktor, nurse, semua yang bantu jaga kakak dengan baik,” kongsinya.

BAYI yang diberi nama J Eshan Nufail atau mesra dengan panggilan ‘Baby J’.

Sebelum ini, Kosmo! melaporkan Jahidah selamat melahirkan bayi lelaki secara pemb3dahan pada pukul 9 malam 30 November lalu.

Bayi yang diberi nama J Eshan Nufail atau mesra dengan panggilan ‘Baby J’ itu sihat dan dilahirkan dengan berat dua kilogram.

Jahidah k4ma selepas dibel4sah dengan kej4m oleh suaminya hingga menyebabkan kec3de­raan par4h pada kep4la. Ekoran itu, tempvrung kepalanya terpaksa dibu4ng akibat pend4rahan selain r4hang, tul4ng bel4kang serta rusvk p4tah.

Jahidah pada mulanya dima­sukkan ke unit raw4tan r4pi H0spital Sultanah Aminah, Johor Bah­ru sebelum dipindahkan ke Hospital Tuanku Ja’afar (HTJ), Seremban.

Sebelum ini pada 17 Jun lalu, suami mangs4, Rosmaini Abd. Raof, 38, mengaku tid4k bers4lah di Mahkamah Sesyen Johor Bahru, Johor atas pertvduhan memuk0l Jahidah.

Sumber: K! ONLINE

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Persahabatan 5 rakan hingga hujung ny4wa, Bilik kuliah diselubungi suasana s4yu… Salam takziah buat ahli keluarga, Al Fatihah (dibaca)

Persahabatan hingga ke hujung h4yat, itulah kata-kata yang boleh diungkapkan dalam kejadian m4lang yang tak …

Leave a Reply

Your email address will not be published.