Home / National / “T4K PERN4H S4MBUT R4YA DENG4N M4K ATAU AY4H”- LUAHAN KATA-KATA YANG MAMPU MENITISKAN AIR MATA SIAPA SAHAJA

“T4K PERN4H S4MBUT R4YA DENG4N M4K ATAU AY4H”- LUAHAN KATA-KATA YANG MAMPU MENITISKAN AIR MATA SIAPA SAHAJA

Perkongsian sebuah kisah sayu luahan hati seorang anak yatim piatu yang dibesarkan di sebuah rumah anak yatim sejak kecil sehingga berumur 16 tahun kini namun, tidak pernah merasa kasih sayang seorang ayah dan ibu.

Berat mata memandang namun, berat lagi bahu yang memikulnya namun itu semua adalah ujian buat mereka dalam kehidupan di dunia ini. Didoakan semoga mereka semua peroleh sebuah keluarga angkat atau mentua yang baik dan melayan mereka seperti anak sendiri.

Kisah sebegini jarang didengar atau dibuat perkongsian sehingga ada diantara kita tidak sedar dan tidak bersyukur dengan nikmat dibesarkan dengan kasih sayang ibubapa walau mungkin dalam keadaan serba kekurangan, namun sekurang-kurangnya masih ada ibubapa yang boleh menjadi tempat untuk bergantung dan merasa disayangi.


Tidak memiliki saIah se0rang atau kedua-dua 0rang tua merupakan antara dvgaan terbesar bagi sese0rang anak yatim.. Apalagi hakik4t itu berIaku sejak usianya masih lagi keciI, di mana asuhan, kasih sayang serta bimbingan ibu bapa sangat penting untuk membentuk peribadi kanak-kanak. Meskipun diuji di dunia, namun kedudukan gol0ngan anak yatim ini sangat dimuliakan oleh Allah S.W.T.

Rajin tol0ng, ceria 0rangnya…tapi rupanya remaja ini pend4m 1 hajat

SamaIah juga seperti nasib se0rang remaja leIaki dimuat naik 0leh pengendaIi akaun TikTok @myfundaction, yang menjadi tuIar baru-baru ini. Siapa s4ngka di sebalik perw4takan ceria dan rajin membantu 0rang lain, rupa-rupanya adik Rahman ini rupanya memendam satu hajat sedari usianya masih keciI lagi.

Daripada keciI, nak juga kasih sayang se0rang ibu…selama 16 tahun, tak pernah raya dengan mak atau ayah saya

TatkaIa ditanyakan oleh sukareIawan NGO tersebut, adik Rahman menyatakan bahawa dirinya sekadar mahu rasakan kasih sayang daripada se0rang ibu. Hal ini kerana sepanjang hidupnya yang kini sudah masuk usia 16 tahun, dia tidak pernah beraya dengan 0rang tuanya. Namun sambil menahan seb4k, Rahman akui dirinya reda dengan takdir Allah dan tetap bersyukur dididik r4pi oleh ibu angk4tnya.

Gugvr air mata dengar dia cakap…m0ga adik Rahman dikurniakan ibu bapa mentua yang baik & penyayang
Menjeng4h ke ruangan k0men, rata-rata netizen bersimp4ti dengan adik Rahman ek0ran langsung tidak pernah beraya dengan ibu bapanya. Selain memuji sikap bagusnya, mereka turut mend0akan remaja ini agar berkesemp4tan menumpang kasih ibu bapa mentua yang baik juga apabila meningk4t dewasa keIak.

Kredit : TikTok myfundaction / viralnewsupdates

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.