Home / Terkini / “Ken4pa an4k-an4k s4nggup tingg4lkan 4ku”- Luahan seorang Pakcik yang rindukan anak-anaknya

“Ken4pa an4k-an4k s4nggup tingg4lkan 4ku”- Luahan seorang Pakcik yang rindukan anak-anaknya

Perkongsian kisah s3dih seorang warga emas yang ditinggalkan isteri dan anak-anak. “Kenapa anak-anak sanggup tinggalkan aku”- S3dihnya luahan pak cik yang rindu dengan anak-anaknya ini.
AYAH adalah seorang insan yang sangat bermakna, tanpanya siapalah kita di dunia ini.

Tanpa insan tersebut, kita tidak akan lahir ke dunia ini. Ayah adalah sesosok tubuh yang sanggup berjuang mencari rezeki untuk keluarga dan demi membesarkan anak-anak.

Kita haruslah menghormati ayah dan menghargainya. Jangan sesekali melukakan hati dan perasaannya.

Antara kisah yang amat meny3dihkan hati apabila menonton sebuah video perkongsian pengguna TikTok @muhammadanas_ariqin yang meluahkan perasaan rindunya yang tidak tertahan terhadap anak-anaknya yang kini telah pun melup4kannya.

Dalam kes4yuan, dia amat berharap agar dipertemukan dengan anak-anaknya, malah dia juga akui cuba melupakan mereka namun sebagai ayah, dia tak mampu sama sekali.

“Dah tak mampu bertahan teramat rindu… kenapa anak-anak aku sanggup tingg4lkan aku… lup4kan aku… adik… abah rindukan kau dik…” luahnya.

Sementara itu, pak cik tersebut turut berkongsi di ruangan komen, dia menghid4p s4kit j4ntung pada tahun 2014 dan koma selama 53 hari.

Namun apabila dia sedar, isterinya minta untuk berpisah dan tidak mengizinkannya untuk bertemu dengan anak-anak.

Malah pak cik itu juga tidak tahu ingin mencari anaknya kerana nombor yang dia gunakan telah disekat oleh anaknya.

Bukan hanya itu, mereka juga memberitahu malu untuk berjumpa pak cik terbabit yang juga merupakan ayah kandungnya.

Justeru, kepada sesiapa yang masih mempunyai ayah, hargailah dan sayangilah mereka. Ayah ibarat tunjang kehidupan yang mampu membimbing kita ke arah menjadi insan yang berguna.

Walaupun ibu lebih utama, tetapi ayah juga memainkan peranan yang besar dalam mendidik anak-anak supaya menjadi insan yang berguna dan berpendidikan.

Hargailah ibu bapa dan berbuat baiklah kepada mereka selagi mereka masih ada.

Hitunglah pengorbanan ayah walaupun mereka dia tidak selalu dengan kita, tetapi dia juga banyak berkorban mencari rezeki untuk membesarkan anak-anak.

Demi anak ayah sanggup berhujan berpanas, dan mengerah sepenuh tenaga demi mencari sesuap nasi.

Sumber: Sinar plus

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

About admin

Check Also

Persahabatan 5 rakan hingga hujung ny4wa, Bilik kuliah diselubungi suasana s4yu… Salam takziah buat ahli keluarga, Al Fatihah (dibaca)

Persahabatan hingga ke hujung h4yat, itulah kata-kata yang boleh diungkapkan dalam kejadian m4lang yang tak …

Leave a Reply

Your email address will not be published.