Home / Sports / [Video] Atlet kebanggaan negara dengan sifat terpuji, tindakan spontan yang pantas menutup aur4t kep4la pihak lawan dipuji netizen dalam dan luar negara…

[Video] Atlet kebanggaan negara dengan sifat terpuji, tindakan spontan yang pantas menutup aur4t kep4la pihak lawan dipuji netizen dalam dan luar negara…

Setipa atlet yang mengharungi perlawanan dalam setiap acara sudah semestinya menginginkan kemenangan apatah lagi apabila ianya di pertandingkan dipentas antarabangsa namun, sekiranya melibatkan hal hukum hakam agama ianya tidak boleh dipandang ringan dan itulah semangat yang telah dipertunjukkan atlet silat kebangsaan negara yang dengan pantas melindungi aurat pihak lawan apabila ianya terbuka secara tidak sengaja semasa perlawanan berlangsung. Sikap atlet tersebut telah berjaya meraih pujian dari warga netizen yang melihat perlawanan tersebut. Syabas dan tahniah diucapkan kepada atlet tersebut.

Tindak4n pantas atlet silat negara, Siti Shazwana Ajak menutup rambut lawannya dari Indonesia Selly Andriani sewaktu berlawan meraih pujian wargamaya.

Menerusi platform TikTok, tular video sewaktu momen tersebut yang dik0ngsikan oleh seorang pengguna yang dikenali sebagai @_alice_harun_shim.

Menerusi perk0ngsian tersebut, pesilat Malaysia berent4p dengan pesilat Indonesia dalam kategori wanita dan sewaktu terj4tuh, dia tertarik tudung pihak lawan.

Siti bergegas bangun bagi melindungi kepala Selly dan membolehkan pesilat tersebut membetulkan semula tudung yang dipakai sebelum kembali meneruskan perlawanan.

Video:

Sementara itu di ruangan komen, tindakan Siti dihujani dengan pujian daripada kedua-kedua belah negara.

Tanpa mengira kalah atau menang, dia tetap menjaga apa yang perlu ditutup disamping mempamerkan semangat kesukanan yang tinggi.

Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 700,000 tontonan daripada warga TikTok.

Perlawanan tersebut menyaksikan Malaysia menang dan layak ke peringkat seterusnya setelah mengalahkan Selly Adriani dalam kelas E (65-70kg).

Komen netizen:

 

sumber:gempak via online diari viral

Sumber video: Saluran youtube TV Viral Malaysia

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

PETINJU profesional seni bela diri campuran (MMA), Wilhelm Ott mengumumkan sudah memeluk Islam, Hikmah pand3mik…

Hikmah Covid-19, petinju MMA masuk Islam, itu laporan di laman berita Harian Metro pada tahun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.