Home / National / Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya terutama yang sedang mengalami s4kit yang sukar untuk sembuh namun berbeza denga legenda tinju dunia ini yang dapat merasakan seolah-olah kehidupannya akan berakhir tidak lama lagi sepertimana yang dikongsikan melalui laman berita Harian Metro.

London: Legenda tinju dunia dari Amerika Syarikat, Mike Tyson mengakui dan percaya kehidupannya bakal ber4khir tidak lama lagi.

Tyson yang berusia 56 tahun kerap dikaitkan dengan kemunculan semula di gelanggang pert4rungan sejak beberapa bulan lalu. Antaranya dengan bintang YouTube Jake Paul yang hangat diperkatakan peminat tinju.

Namun ia tidak akan menjadi kenyataan jika ramalan Tyson mengenai jangka masa kem4tiannya benar-benar terjadi.

Bercakap di podcast Hotboxin bersama Mike Tyson semalam, dia berkata: “Kita semua akan m4ti pada suatu hari, sudah tentu.

“Dan apabila saya melihat cermin, saya nampak beberapa garisan kedut di muka saya. Saya kata ‘wow’. Ini bermakna riwayat hidup saya akan ber4khir tidak lama lagi, ya semakin dekat’.”

Selain mendominasi kategori heavyweight, Tyson turut berdepan kontrov3rsi dalam kehidupan, pernah meringkuk di penj4ra, membintangi beberapa filem dan kini menjadi pengacara podcast sendiri.

Dia kini semakin tenang menjalani kehidupan seharian sejak beberapa tahun lalu.

Sumber rujukan: Harian Metro

Kem4tian Itu Rahsia ALLAH

Kem4tian adalah rahsia ALLAH. Umat Islam dituntut untuk sentiasa bersedia hadapi m4ti kerana sememangnya hidup di dunia ini adalah singkat dan bersifat sementara.

Selepas m4ti, kita akan hidup di alam kubur dan seterusnya hidup yang kekal abadi adalah di akhirat kelak. Apabila sampai waktunya, kita akan pergi jua ke alam abadi untuk menemui ILAHI.

Cara kem4tian dan bila itu menjadi rahsia yang Maha Berkuasa. Malah, s4kit dan tua bukanlah syarat untuk m4ti, ada juga yang meningg4l tanpa sebarang s4kit, umurnya habis sewaktu tidur dan sebagainya.

Demikianlah hakikatnya…

Berikut adalah tanda-tanda kem4tian yang hanya difahami dan dirasai oleh orang-orang tertentu sahaja.

100 Hari Sebelum Kem4tian

Tanda-tanda ini lazimnya setelah masuk waktu Asar, iaitu seluruh tubuh akan terasa menggigil dari ujung rambut sampai ujung kaki.

Tanda-tanda kem4tian ini akan terasa nikmat bagi orang yang tinggi keimanannya, sekali gus dapat menerima bahawa ini adalah isyarat daripada ALLAH tentang ajal sudah dekat. Tetapi bagi yang tingkat keimanannya rendah, kadangkala mereka ragu-ragu dan bahkan ada yang tidak sedar bahawa ini isyarat kem4tian daripada ALLAH SWT.

40 Hari Sebelum Kem4tian

Tanda-tanda kem4tian ini juga muncul setelah masuk waktu Asar, bahagian pusat kita akan berdenyut. Itu pertanda bahawa daun yang tertulis nama kita dari pohon yang terletak di Arshy ALLAH SWT telah gugur.

Lalu malaikat m4ut mengambil daun tersebut dan segera membuat persiapan. Antaranya malaikat mulai mengawasi kita setiap saat. Sesekali malaikat m4ut menampakkan dirinya kepada orang yang akan dicabut nyawanya dalam bentuk manusia dan seketika itu pula orang itu akan terasa terkejut dan bingung melihat malaikat m4ut.

7 Hari Sebelum Kem4tian

Tanda ini muncul setelah masuk waktu Asar. Tanda-tanda kem4tian ini hanya diberikan ALLAH terhadap orang yang diuji ALLAH dengan s4kit. Biasanya orang yang sedang s4kit dan tidak berselera makan, tiba-tiba ingin makan. Ini merupakan isyarat daripada ALLAH bahawa kem4tian memang benar-benar sudah dekat.

3 Hari Sebelum Kem4tian

Pada suatu saat akan terasa denyutan di tengah dahi kita iaitu antara dahi kanan dan dahi kiri. Jika tanda-tanda kem4tian ini dapat dirasai, maka sebaik-baiknya berpuasalah kita ketika itu. Supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan orang lain untuk memandikan jasad kita.

Setelah itu pula, mata hitam kita tidak bersinar lagi dan bagi orang yang s4kit, hidungnya perlahan-lahan akan masuk ke dalam. Ini dapat dilihat dengan jelas sekiranya dilihat dari sisi tubuh kita. Telinga akan layu dan beransur-ansur masuk ke dalam. Tapak kaki juga akan beransur-ansur lurus ke depan dan sukar untuk ditegakkan lagi.

1 Hari Sebelum Kem4tian

Tanda-tanda kem4tian ini juga terjadi setelah waktu Asar. Kita akan merasakan denyutan di bahagian ubun-ubun kepala. Ini menandakan kita sudah tidak sempat lagi melihat waktu Asar keesokan harinya.

Sumber artikel: liputan6.com, says.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pesilat Pakai Tudung walau berag4ma Kristi4n, ini jawapan beliau….

Terdapat pelbagai ilmu seni mempertahankan diri yang wujud sejak ribuan tahun dahulu namun, seni silat …

Leave a Reply

Your email address will not be published.