Home / National / Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas dan disenangi rakan setugas.

Sungai Petani: “Arwah berehat di pondok namun melihat dirinya l3mbik dan tidak berm4ya, rakan setugasnya memapah ke surau berdekatan sebelum dia mengh3mbuskan naf4s ter4khir,” Timbalan Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan (SK) Tunku Ismail, Azizul Hisham Abdul Rahman, 43.

Dia berkata demikian ketika menceritakan kejadian menimpa seorang guru Pendidikan Islam sekolah terbabit iaitu Allahyarham Ustaz Khairul Izad Ismail, 47, yang meningg4l duni4 pada jam 11.10 pagi ini.

“Saya dimaklumkan ketika itu arwah bersama seorang lagi guru berehat di pondok berhampiran surau namun sebaik rakan setugas berpaling mahu memanggilnya dia dilihat sudah l3mbik dan tidak berm4ya.

“Melihatkan keadaan arwah, beberapa rakan terdiri daripada guru sekolah berkenaan memapah masuk ke dalam surau.


“Ketika dipapah arwah masih bernafas namun sebaik masuk ke dalam surau, Ustaz Khairul mengh3mbuskan naf4s terakhir dan disahkan meningg4l dunia tidak lama kemudian,” katanya.

Menurutnya, Khairul Izad bertugas di sekolah terbabit sejak lebih 10 tahun lalu dan dia seorang guru yang suka membantu serta disenangi rakan setugas.

“Ustaz seorang yang peramah serta suka membantu orang lain selain bertimbang rasa dan memang mudah menjalankan urusan dengannya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Zaidy Che Hassan berkata, siasatan mendapati kem4tian guru terbabit tidak mempunyai sebarang unsur jen4yah dan kes diklasifikasi sebagai m4ti meng3jut.

Difahamkan, Allahyarham meningg4l duni4 kerana ser4ngan j4ntung dan dia sebelum ini juga dikatakan tidak pernah mengadu s4kit kepada rakan setugas.

Jenaz4h selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Pekan Sik.

Sumber: Harian Metro

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

“ Pernah Menemani Umi Berniaga Tisu Ketika Cuti Peperiksaan, Ia sangat mem!lukan. Ramai yang melihat Umi dan Mereka Arahkan Umi Untuk Pergi…” Kini Wanita Hebat Itu Sudah Tiada lagi… Al-Fatihah (dibaca)

Anak adalah segala-galanya bagi seorang ibu. Seorang ibu akan sanggup melakukan apa sahaja dalam memastikan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.